PACTUL PENTRU MUNCĂ: Digitalizarea relațiilor de muncă – o prioritate. La inițiativa Confederației Naționale pentru Antreprenoriat Feminin (CONAF) și Federația Patronală Petrol și Gaze (FPPG), a fost lansat, în urmă cu doi ani, “PACTUL PENTRU MUNCĂ” (PPM), un proiect prin care au fost identificate soluții și strategii care, pe termen scurt și mediu, pot contribui la echilibrarea pieței forței de muncă în România și la crearea unui cadru legislativ care să asigure o evoluție coerentă a pieței muncii. Pactul pentru Muncă a adus în fața partidelor politice și autorităților de resort măsuri concrete.
În urma discuțiilor dintre reprezentanții Boardului PPM și Ministrul Muncii și Protecției Sociale, Raluca Turcan, au fost prezentate măsurile mediului de afaceri, printre care amintim: transformarea digitală a autorităților publice, digitalizarea dialogului social, sediul electronic pentru firme și semnătura electronică. Pentru piața muncii era necesar un cadru legislativ adecvat prin care să se deruleze rapid și eficient relația angajator – salariat sau, după caz, angajator – salariat, terț, inclusiv autoritate.
Cristina Chiriac, președinte CONAF, a declarat: “Felicit Ministrul Muncii pentru dialogul cu noi și pentru promptitudinea implementării unor măsuri care să elimine birocrația și să fluidizeze circuitul documentelor. Ceea ce a reclamat mediul de afaceri în timpul dezbaterilor noastre a fost birocrația excesivă, neadaptată noilor condiții și nevoia de digitalizare în sistemul public. Iată că, printr-un efort comun, se creionează un act normativ, care are ca principal scop tocmai aceste deziderate. Continuăm colaborarea și lucrul împreună pentru a implementa cât mai multe măsuri menite să stimuleze piața muncii și să creeze oportunități de angajare facile și soluții rapide pentru angajatori”.
Conform proiectului de lege, apărut și în spațiul public, atât angajatul cât și angajatorul vor putea utiliza semnătura electronică la încheierea contractului, iar această modalitate va putea fi folosită de angajator și pentru alte documente, cum ar fi cele înaintate către instituții publice. Mai mult, angajatorul va avea obligația să își instruiască salariații cu privire la echipamentele și tehnologiile necesare telemuncii.
“Este doar o primă serie de măsuri identificate de mediul de afaceri și implementate de autorități. Am prezentat variante de lucru și propuneri de flexibilizare a pieței forței de muncă și am primit un răspuns pozitiv din partea acestora. Ne propunem ca împreună să identificăm soluții viabile astfel încât să reușim să flexibilizăm piața muncii și să creăm condiții noi de funcționare atât pentru angajați cât și pentru angajatori, corelate cu realitățile economice”, a concluzionat președintele CONAF.
“PACTUL PENTRU MUNCĂ” reprezintă o inițiativă demarată în anul 2019 de către Confederația Națională pentru Antreprenoriat Feminin (CONAF) împreună cu Federația Patronală Petrol și Gaze (FPPG). Din anul 2020 s-a alăturat, în calitate de partener strategic, Confederația Patronală CONCORDIA. Ulterior, pe parcursul proiectului s-au alăturat Confederația Patronală din Industria Română (CONPIROM), Asociația Națională a Antreprenorilor (ANAA), Asociația pentru Dezvoltarea Antreprenoriatului Autohton (ADAA), Camera de Comerț și Industrie Româno – Germană, Academia de Studii Economice din București (ASE), Universitatea București și CA Magda Volonciu și Asociații.
Confederaţia Naţională pentru Antreprenoriat Feminin este singura confederație din România ce reuneşte interesele femeilor antreprenor într-o structură închegată. CONAF a luat ființă ca urmare a necesității de a crea o cultură antreprenorială adaptată la noile trenduri în materie de business și asta, nu numai pentru antreprenoriatul feminin, ci și pentru întregul mediu antreprenorial. CONAF reprezintă cea mai mare entitate de acest gen din România, o organizație care promovează și susține antreprenoriatul românesc, lucru fără precedent și care deschide orizonturi de colaborare și cooperare atât pe plan intern cât și internațional. CONAF are în componența sa 2 federații, 9 patronate, 5 asociații și 18 sucursale.